مته گردبر

آشنایی با بهره برداری اصولی از مته مگنتی

آشنایی با بهره برداری اصولی از مته مگنتی

نکاتی کاربردی در خصوص بهره برداری صحیح از مته مگنتی

عمر هر تجهیزی در گرو بهره برداری صحیح از آن می باشد. مته مگنتی هم از این اصل مستثنی نیست. از این جهت در این مقاله نکاتی در خصوص بهره برداری اصولی و صحیح از این تجهیز را بیان نموده ایم.

استفاده قاعده مند از توان مته مگنتی خصوصا هنگام روشن نمودن دستگاه دریل مگنت

بعضی افراد به محض روشن نمودن دستگاهی با تمام توان از آن کار می کشند. این مساله در مورد تجهیزات صنعتی خصوصا مته مگنتی می تواند به شدت آسیب زا باشد. بنابراین توصیه شده است که در ساعت های اولیه روشن نمودن دریل مگنت، از حداکثر توان آن استفاده ننمایید.

خنک کاری مته مگنتی هنگام کار با این دستگاه

هنگام کار با مته مغناطیسی دمای مته بالا می رود. دمای بالا نیز به تنش های حرارتی منتهی می گردد. تنش های حرارتی نیز عامل شکستن مته می باشند. لذا از مایع خنک کننده درون مخزن تعبیه شده روی دستگاه کمک بگیرید و از بالا رفتن دمای مته گردبر پیشگیری کنید.

بررسی ریل های دستگاه دریل مگنت

مته مگنتی دارای یک سری ریل می باشد. بزرگترین مشکل در خصوص این ریل ها، وجود لقی در آنها است. در واقع لقی ریل عاملی جهت شکستن مته گرد بر می باشد. لذا پیش از استفاده از این دستگاه در خصوص تنظیم ریل ها مطالعه داشته باشید.

نکته ای مهم در خصوص مته گردبر HSS

یکی از مته های پرکاربرد در دریل مگنتی، مته HSS می باشد. در صورتی که گردبر مورد استفاده شما این مته است، از اعمال نیروی زیاد به آن پرهیز نمایید. علت این مساله، نیروی ضربه ای می باشد که این نوع از گردبر به سطح وارد می نماید. لذا اگر نیروی بیشتری از جانب شما نیز به گردبر وارد گردد، احتمال شکستن مته وجود خواهد داشت.

خرید مته گردبر دریل مگنت

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه مته‌ گردبر و مته ته کونیک، به مجله تخصصی ابزار برقی مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.