مته گردبر

کاربرد های مختلف مته گرد بر

کاربرد های مختلف مته گرد بر

انواع کاربردهای مته گردبر

مته گرد بر مناسب برای ام دی اف و چوب

یکی از کاربردهای مهم مته گرد بر، استفاده از آن به منظور نصب یراق آلات می باشد. بنابراین این مته یکی از ابزارهای مهم کابینت سازان و ام دی اف کاران است. مته های گردبری که جهت برش ام دی اف به کار می روند، از نوع دندانه اره ای می باشند. در واقع شکل این نوع گردبر به صورت یک استوانه توخالی است که در لبه هایش دندانه های اره ای دارد. دندانه های تیز گردبر با فرو رفتن داخل چوب، دایره ای با قطر و عمق مد نظر شما ایجاد می نماید.

تفاوت مته گردبر ام دی اف و چوب

مته گردبر ام دی اف و چوب مشابه یکدیگر می باشند. با این حال تفاوت هایی هم دارند. مته ای که جهت برش ام دی اف به کار می رود، عمق کمتری ایجاد می نماید. ایجاد این عمق کمتر به علت ضخامت کمتری است که صفحات ام دی اف دارند. ضمنا با توجه به چگالی و سختی بیشتر بعضی از انواع چوب نسبت به ام دی اف، استحکام مته های گردبر چوب بر بیشتر است. گردبری که برای برش ام دی اف به کار می رود، به گردبر هالوژن نیز معروف است. به این علت که این گردبر برای در آوردن جای چراغ های هالوژن نیز به کار می رود.

مته گرد بر مناسب جهت برش شیشه

شیشه جسمی بسیار شکننده است. از این رو بوسیله هر مته ای نمی توان آن را برش داد. بنابراین بایستی از مته گرد بر متناسب با ساختار شیشه برای برش آن استفاده نمود. مته با روکش الماس، گزینه مناسب جهت برش شیشه می باشد.

مته گردبر مناسب جهت برش سنگ و بتن

سنگ و بتن موادی با سختی بالا هستند. بنابراین برای برش آنها، مته از جنس فلزات سخت نظیر فولاد پر کربن، فولاد تند بر و تنگستن مناسب است. اگر از مته نامناسب جهت سوراخکاری سنگ و بتن استفاده گردد، احتمال شکستن آن بالا خواهد بود.

کاربرد های مختلف مته گرد بر

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.