مته گردبر

آشنایی با مته گردبر دریل مگنتی

قیمت مته گردبر

مته گردبر چیست؟

مته گردبر دریل مگنتی برای برش مقاطع دایره‌ای روی سطوح مختلف به کار می‌رود. از همین رو به آن گردبر می‌گویند. به عنوان نمونه برای ساخت سازه‌های فلزی و سوله‌سازی نیاز به ایجاد سوراخ در آهن‌الات دارید. اینجاست که یک مته گردبر دریل مگنت به کمک شما می آید و برشی دایره‌ای را برایتان ایجاد می‌نماید.

مته گردبر چیست؟

ساختار مته گردبر

مته‌های گردبر بسته به نوع کاربردشان، ساختارهای متفاوتی دارند. عمدتاً مته‌های گردبری که در برش فلزات به کار گرفته می‌شوند، به شکل استوانه‌ای توخالی هستند. این استوانه توخالی در لبه‌های خود دارای دندانه‌هایی تیز می‌باشد. ضمن اینکه پین تنظیم کننده نیز در مرکز این استوانه دایره‌ای قرار دارند. این پین راهنما علاوه بر مشخص نمودن مرکز دایره‌ای که قصد برشش را داریم، مته گردبر را روی قطعه کار محکم می‌نماید.

خرید مته گردبر

مهمترین محدودیت مته گردبر دریل مگنتی

مهمترین محدودیت مته گردبر، میزان برش آن در عمق می‌باشد. در واقع مته‌های گردبر عمدتا نسبت به سایر مته‌ها عمق کمتری را سوراخکاری می‌نماید. البته در بسیاری از موارد نیاز به عمق برش زیاد هم نیست و با عمق زیاد سر و کار نداریم. مصداق بارز آن هم برش صفحات نازک ورق می‌باشد.

 

کاربردهای مته گردبر دریل مگنتی

مته گردبر به منظور مصارف مختلفی به کار گرفته می‌شود. لذا برای هر نوع مصرف، مته گردبر متفاوتی وجود دارد. مثلا گردبر شیشه برای سوراخکاری شیشه به کار گرفته می شود. لذا  نمی توان از این گردبر جهت سوراخکاری سقف یا زمین برای عبور لوله و کابل استفاده نمود. گردبر فلزات، چوب، بتن، ام دی اف، شیشه، سرامیک و گرانیت تنها بخشی از انواع گردبرها هستند. در صنایع ساختمان سازی و پل سازی نیز مته‌های گردبر کاربرد بسیار زیادی دارند. در واقع کمتر صنعتی را می‌توان یافت که بی‌نیاز از مته گردبر باشد.

 

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “آشنایی با مته گردبر دریل مگنتی

  1. فرناز گفت:

    توضیحات بسیار مفید و دقیقی بود. خیلی ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.