مته گردبر

آشنایی با مته TCT به عنوان مدلی از مته مخصوص دریل مگنت

آشنایی با مته TCT به عنوان مدلی از مته مخصوص دریل مگنت

مته TCT، نوعی دیگر از مته مخصوص دریل مگنت

مته های TCT یکی از انواع مته مخصوص دریل مگنت می باشد. کلمه TCT اختصار عبارت Tungsten Carbid Tipped است. در واقع TCT به جنس تنگستن کاربیدی این مته اشاره می نماید. این جنس به دلیل سختی مناسبی که دارد برای برش و سوراخکاری فلزات سختی نظیر فولاد ضد زنگ به کار می رود.

علل محبوبیت مته TCT

آنچه سبب به چشم آمدن این مته مخصوص دریل مگنت در قیاس با انواع دیگر مته‌ها شده است، قیمت بالاتر آن نیست. رضایتی است که مشتری پس از خرید این مته ابراز می نماید. در واقع علی رغم قیمت بالا، این مته همچنان مشتریان زیادی دارد. یکی از علل محبوبیت این مته, وجود عدم محدودیت در سایز سوراخکاری، می باشد. همچنین مقاومت بالایی که در برابر شکستن از خود نشان می دهد، نیز در  این شهرت بی تاثیر نیست. علاوه بر این موارد سرعت سوراخکاری نیز با این مته فوق العاده است و سرعت نفوذ قابل قبولی دارد. سختی آلیاژ به کار رفته در ساخت این مته نیز بالا می باشد. این ویژگی ها سبب شده اند تا این نوع از مته دریل مگنت در صنعت بسیار پر کاربرد باشد. بسیاری از مشتریان حرفه ای ترجیح می دهند از این نوع مته استفاده نمایند.

مته گردبر چیست؟

مواردی که بایستی هنگام استفاده از مته مخصوص دریل مگنت رعایت نمود

همیشه سعی کنید مته دریل مگنت انتخابی شما با نوع فعالیتتان تناسب داشته باشد.

از مته هایی استفاده نمایید که در بازار امتحان خود را پس داده اند و مورد تایید فروشندگان و کارشناسان این حوزه می باشند.

حین استفاده از این نوع مته استفاده مناسب از مایع خنک کننده حتما صورت پذیرد.

نیروی وارد شده هنگام کار با مته دریل مگنتی نیز نباید بیش از حد و خارج از تحمل آن باشد. در صورت اعمال نیروی بیش از حد ممکن است، مته بشکند.

 

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه مته‌های گردبر می‌توانید به مجله تخصصی ابزار برقی مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.