مته ته کونیک

مته کونیک، نوعی پرکاربرد از مته های گردبر

مته کونیک، نوعی پرکاربرد از مته های گردبر

معرفی مته کونیک و آشنایی با این مته پر کاربرد

به مته کونیک، مته پله ای یا کاجی نیز می گویند. با این مته می توانید روی چوب، پلاستیک و فلز سوراخکاری انجام دهید. ویژگی مهم این مته وجود سایز های مختلف روی آن می باشد. پله های روی مته ته کونیک، وظیفه سایزبندی این مته را برعهده دارند. در واقع سوراخ با هر سایزی را می توانید به آسانی و بدون تعویض مته توسط مته ته کونیک ایجاد نمایید. این مته گرد بر به صورت پله ای سوراخکاری را انجام می دهد. مته ته کونیک سوراخ را از سایزهای کوچک ایجاد می نماید و این سوراخکاری تا سایزهای بزرگتر ادامه می دهد. در نتیجه این سایزبندی، سرعت سوراخکاری بالا می رود.

کاربردهای این مته

یکی از کاربردهای مته کونیک، بزرگتر نمودن سوراخ های کوچک می باشد. این نوع مته به صورت گسترده مورد استفاده مشاغلی نظیر برق کاران و فعالین حوزه تاسیسات می باشد. آنها از این مته جهت سوراخ کردن لوله با اندازه های مختلف استفاده می کنند. از کاربردهای مهم دیگر این مته گردبر استفاده از آن در صنعت انگشترسازی می باشد. در صنعت انگشترسازی بایستی برش های گرد و ظریف در ابعاد مختلف، سریع و با دقت بالا در انگشتر ایجاد نمود. بنابراین مته ته کونیک گزینه مناسبی در این حوزه بوده و طرح هایی جذاب و با ظرافت توسط این مته می توان ایجاد نمود.

معرفی انواع مته ته کونیک

مته ته کونیک در مدل های مختلفی ساخته می شود. تعدادی از این مدل ها عبارتند از: مته کونیک lx، مته ته کونیک سیاه و سفید، مته ته کونیک کبالت دار و مته ته کونیک کبالت دار امگا. هر یک از این انواع کاربرد مخصوص به خود را دارند. این شما هستید که بایستی نسبت به نوع کاری که قصد انجامش را دارید، مته کونیک مناسب را انتخاب کنید.

 

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه مته ته کونیک می‌توانید به مجله تخصصی ابزار برقی مراجعه نمایید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.