خرید مته گردبر HSS

مته گردبر HSS چیست؟

مته گردبر HSS به شکل یک استوانه توخالی دارای لبه دندانه‌دار طراحی شده است که برای برش‌های گرد با استفاده از دریل بکار می‌رود، مته گردبر در انواع مختلفی تولید و عرضه شده که جوابگوی کارهای مختلف مانند مته گردبر HSS می‌باشد.

در صورت نداشتن مته گردبر برای ایجاد یک سوراخ دایره‌ای شکل مشکلات زیادی وجود دارد، مثلاً اگر فقط یک مته معمولی داشته باشیم ابتدا باید یک سوراخ کوچک ایجاد کرده و سپس با دریل سوراخ را به اندازه دلخواه دربیاوریم که این کار بسیار مشکل است و به احتمال زیاد در نهایت به هدف موردنظر نخواهیم رسید.

علت محبوبیت مته HSS بدون شک قابلیت خاص آن یعنی تیز شدن آن بعد از شکستن و یا کند شدن است.

با استفاده از مته گردبر HSS می‌توان با هر ابعادی که بخواهیم سوراخ‌های دایره‌ای ایجاد نماییم.

علاوه بر این نازک بودن دیواره‌های این مته باعث کاهش اصطکاک در زمان کار خواهد شد که همین امر باعث می‌شود به راحتی بتوانیم بدون صرف انرژی زیاد سوراخ‌هایی با قطر و عمق دلخواه ایجاد کنیم.

این مته در واقع یک استوانه تو خالی با لبه دندانه‌دار است که به دریل مگنت متصل شده و امکان برش دقیق و سریع قطعه کار را فراهم می‌کند.

خصوصیات مته گردبر HSS

مته گردبر HSS ساخته شده از فولاد تندبر یا HSS است. با استفاده از مته گردبر HSS قادر به ایجاد دایره‌هایی با سرعت ۴۰ تا ۵۰ میلی‌متر در دقیقه خواهیم بود. مواد استفاده شده در این آلیاژ شامل ۱۸ درصد تنگستن برای بالا بردن سختی حرارتی و ۴ درصد کروم برای بالا بردن مقاومت در مقابل تغییر طول و ۱ درصد وانادیوم برای بالا بردن مقاومت در برابر خوردگی است. دلیل بالاتر بودن سرعت سوراخ‌کاری با استفاده از مته گردبر HSS نسبت به فولاد پرکربن همین آلیاژ بکار رفته در آن می‌باشد. از این مته‌ها برای سوراخ روی چوب، فلزهای سبک، pvc، فایبرگلاس و فولاد استفاده می‌شود. مته‌های اکسید سیاه در مقایسه با مته گردبر HSS از دوام و مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی برخوردار هستند که برای سوراخ‌کاری روی چوب، pvc، فایبرگلاس و فولاد موردذاستفاده قرار می‌گیرند.

برندهایی که به ما اعتماد دارند *

آیکون مته سفید

۱

ابتدا با توجه به اندازه سوراخی که قصد ایجاد آن را دارید، مته گردبر را متناسب با آن دایره موردنظر تنظیم کنید.

آیکون مته سفید

۲

توجه نمایید اگر قصد بریدن فلز را دارید باید از روغن برش یا روان‌کننده استفاده نمایید. در صورت استفاده از محورهای جدا شدنی محوری را انتخاب نماید که متناسب با گردبر باشد و اطمینان حاصل نمایید که این محور مطابق با سه نظام دریل برقی است.

آیکون مته سفید

۳

در مرحله بعدی که محور انتخاب شده و قصد اتصال آن به گردبر را دارید باید توجه نمایید که محور روی گردبر کاملاً محکم شود، سپس نوبت به محکم کردن گردبر است که باید قسمت انتهایی محور را در سه نظام دریل قرار داده و محکم نمایید.

آیکون مته سفید

۴

بعد از آن نوبت به محکم کردن سه نظام می رسد، برای این منظور سه نظام را تا جایی که اطمینان حاصل کنید در جای خود قرار گرفته، بچرخانید.