مته گردبر

چه عواملی سبب آسیب دیدن گردبر فلز می شوند؟

چه عواملی سبب آسیب دیدن گردبر فلز می شوند؟

معرفی عواملی که سبب آسیب دیدن گردبر فلز می شوند

هنگام کار با دستگاه گردبر و گردبر فلز بایستی اصول ایمنی رعایت گردد. این کار نه تنها از بروز حادثه برای فرد جلوگیری می نماید بلکه سبب می شود تا عمر گردبر نیز طولانی تر گردد. در ادامه به تعدادی از این اصول مهم اشاره خواهیم نمود.

قطعه را روی سطح کار محکم نمایید تا گرد بر فلز آسیب نبیند

حواستان باشد که پیش از شروع عملیات سوراخکاری، قطعه را روی سطح کارتان محکم نمایید. اگر قطعه روی سطح کار محکم نباشد، نه تنها کیفیت کارتان پایین می آید بلکه مته گردبر نیز آسیب می بیند. این آسیب اگر سبب شکستن گردبر نشود، حتما به دندانه های آن آسیب خواهد زد.

تنش های حرارتی به گردبر فلز آسیب می زنند

نکته مهم بعدی در خصوص گردبر فلز، پیشگیری از افزایش حرارت در آنها می باشد. مته ها پس از مدتی کار کردن داغ می شوند. اگر مته مقاومت حرارتی بالایی نداشته باشد، بر اثر تنش های حرارتی خواهد شکست. لذا بایستی در مته ها به موقع خنک کاری صورت پذیرد. در دریل های مگنت این خنک کاری به صورت اتوماتیک می باشد که مزیتی بزرگ برای این دستگاه ها به حساب می آید.

مته را در مورس دستگاه محکم نمایید

در دستگاه دریل مگنت، سفت نکردن مته در مورس دستگاه باعث شکستگی آن خواهد گردید. در این دستگاه اگر مته در مورس محکم نباشد و دور دستگاه زیاد شود، مته از جایش خارج می گردد. خارج شدن مته ممکن است به شکستن آن منتهی شود. ضمن اینکه قطعه کار نیز ممکن است آسیب ببیند.

مته دریل مگنت، نسل جدید مته ها

از گردبر فلز با کیفیت جهت سوراخکاری استفاده نمایید

استفاده از گردبر فلز بی کیفیت تنها هزینه ای اضافی را بر دوش شما می گذارد. بنابراین در پی برندهایی باشید که در این زمینه امتحان خود را پس داده اند.

 

جهت خواندن مقالات بیشتر در ارتباط با خرید و تعمیر ابزارآلات می‌توانید به سایت ابزار برقی مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.