مته گردبر

مته گردبر دریل مگنت و انواع آن

خرید مته گردبر دریل مگنت

معرفی انواع مته گردبر دریل مگنت

انواع مته گردبر دریل مگنت عبارت است از: مته های HSS و TCT. نام مته گردبر HSS مخفف عبارت High Speed Steel می‌باشد. این عبارت به معنای فولاد سرعت بالا است که مفهوم سرعت بالا در سوراخکاری مته مذکور را می‌رساند. نکته مهم دیگر در خصوص مته HSS لبه دندانه ای آن می‌باشد‌. ابعاد سوراخکاری این مته از قطر ۱۰ میلی‌متر شروع شده و تا ۶۵ میلی‌متر ادامه می یابد. همچنین مته گردبر HSS برای عمق های ۱ اینچ و ۲ اینچ مناسب می‌باشد.

مته TCT نوع دیگری از مته گردبر می باشد. TCT مخفف عبارت Tungsten Carbid Tipped است. مته TCT تا قطر ۱۵۰ میلیمتر در بازار موجود می باشد. ویژگی مهم کاربید تنگستن، مقاومت بالای آن می٬باشد. این ویژگی سبب شده است تا از این ماده جهت برش مواد و فلزات سخت استفاده شود. بنابراین این مته گزینه مناسبی جهت سوراخکاری فلزاتی مثل برنج، برنز، فولاد، فولاد ضد زنگ و چدن مناسب می باشد.

مته گردبر دریل مگنت مدل TCT

مته گردبر دریل مگنت مدل TCT

مته های HSS و TCT چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

گاهی برای برخی از تجهیزات باید هزینه بیشتری نمایید تا کیفیت کارتان بالاتر رود. مصداق بارز آن انتخاب مته گردبر دریل مگنت مناسب می باشد‌. مته های TCT از HSS گرانتر هستند اما گرانی آنها بی حکمت نیست. مته های TCT به میزان قابل توجهی عمری طولانی تر دارند. ضمن اینکه این مته ها با سرعت بیشتری کار می کنند. با کار کردن آنها در دور بالاتر، سوراخ های بیشتری نیز ایجاد می شود. سختی بیشتر کاربید تنگستن نسبت به فولاد های سرعت بالا، عامل اصلی شکل گیری  این ویژگی ها در مته های TCT می باشد.

مته گردبر دریل مگنت مدل HSS

مته گردبر دریل مگنت مدل HSS

 

مته گردبر نیز دارای یک پین می باشد. این پین مته گردبر وظیفه دارد تا مرکز قطعه را جهت برش حلقوی شناسایی نماید. ضمن اینکه از اطراف این پین است که خنک کننده جهت کاهش دما و اصطکاک جاری می گردد. یکی از علل مهم پیشنهاد مته گردبر جهت سوراخکاری، دوام بالای این مته است. در واقع اگر برش سریع و با کیفیت می خواهید، این مته گزینه ای مناسب برای شما می‌باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.